תפריט ניווט מהיר
משרד עו"ד ונוטריון בחיפה - דנה שביט
אשמח לעזור בכל שאלה

אישור עבודה מהמשטרה לעברייני מין מורשעים

תוכן עניינים

הורשעתי בעבירת מין – האם אוכל לקבל אישור מהמשטרה לעבוד עם קטינים?

הרשעה בעבירת מין היא בעלת השלכות למשך 20 שנים!!!

כלומר, 20 שנים מיום ההרשעה אדם לא יוכל לעבוד במקומות עבודה שעיקר עבודתם הינה מול ילדים ,אנשים עם מוגבלות שכלית או התפתחותית וחסרי ישע.

דנה שביט-עורכת דין ונוטריון

להלן, העבירות עליהן חל חוק איסור העסקה של עבריין מין:

בעילה אסורה בהסכמה, מעשה סדום, מעשה מגונה, מעשה מגונה בפומבי, עבירות מין במשפחה ובידי אחראי על חסר ישע, התעללות בקטין או בחסר ישע (פיזית, נפשית או מינית)

המפרסם פרסום תועבה ובו דמותו של קטין, לרבות הדמיית קטין או ציור של קטין, המשתמש בגופו של קטין לעשיית פרסום תועבה, או המשתמש בקטין בהצגת תועבה, המחזיק ברשותו פרסום תועבה ובו דמותו של קטין או הצורך פרסום כאמור אף בלי להחזיק בו.

התשובה הינה שלילית. איסור זה אינו חל, בשלב זה, ביחס לנשים.

האם האיסור חל גם על התנדבות?

האיסור בחוק חל גם על התנדבות במוסדות הקבועים בחוק ואשר מהותם , בין היתר, עבודה עם קטינים, חסרי ישע

התשובה הינה כן.

החוק הנ"ל יחול רק על מי שהורשע בבצוע העבירות שצוינו לעיל מתאריך 1.3.98 ובתנאי שהיה בגיר ביום הרשעתו.

ניתן לקבל אישור מהמשטרה לעבודה ובלבד שאין הרשעה בעבירת מין שהחוק חל עליה.

באם לא הורשעת בעבירות מין, עליך לבקש מהמשטרה טופס היעדר עבירות מיניות .

אם הורשעת בעבירה כזו וטרם חלפו 20 שנים מיום ההרשעה, לא תקבל אישור מהמשטרה ועליך להתחיל בתהליך לקבל פטור כדי שתוכל לעבוד ולהתפרנס בכבוד.

המקומות שלגביהם חל האיסור הם , בין היתר, בתי ספר, מעונות, משפחתונים ומוסדות העובדים עם קטינים , מרכזי תרבות וספורט וקייטנות.

לצערך הרב התשובה תלויה בטיב המקום והאם הוא פתוח לקטינים. אם קטינים מגיעים למקום אז האיסור חל עליך.

תחילה, עליך לבקש מהמשטרה אישור לעבוד. חשוב להבין שכן ניתן לטפל בבעיה וכן ניתן במקרים מסוימים לקבל פטור עפ"י החוק ולהמשיך להתפרנס בכבוד ו/או להתקבל למקום עבודה חדש שעובד עם קטינים.

חשוב מאוד לעבוד עם עו"ד פלילי בעל ניסיון בתחום, שידריך את האדם המבקש פטור מהחוק.

ישנה ועדת מומחים שקמה לפי החוק אשר בראשה עומד כבוד השופט, חגי טרסי, שמוסמכת להעריך האם יש חובה באיסור ההעסקה של אותו אדם .

לאחר שהוועדה העריכה את החובה אם לאו באיסור ונקבעה רמת המסוכנות המינית של האדם, היא רשאית לפטור אותו מהאיסור להיות מועסק במוסדות הציבוריים הנ"ל .

הוועדה, רשאית לתת פטור לאדם לכל התקופה שנותרה או לחלק ממנה (למשל איסור רק ל-5 שנים הקרובות (ולא לכל 20 השנים שהחוק קובע).

מבקש הפטור יתבקש לגשת למבדקים בדבר מסוכנותו המינית. חוות דעת בעניינו תועבר לוועדה .

ישנן דרגות מסוכנות מינית. כך למשל, רמה גבוהה, בינונית– גבוהה, בינונית – נמוכה ונמוכה.

בעולם המשפט, ולבטח בתחום הפלילי ניתן לחלוק על כך חוות דעת.

במסגרת הדיון בוועדה אליה יגיעו מבקש הפטור ועורך דינו, יציין עורך הדין את הטיעונים נגד חוות הדעת (במידה והיא נוגדת את טובת הלקוח). ניתן לחלוק על חוות הדעת גם באמצעות חוות דעת נגדית מטעם מבקש הפטור.

בהחלט ניתן לקבל הדרכה ולכל הפחות להוריד את רמת החרדה מהבדיקות באמצעות מפגש עם איש מקצוע מהתחום הרלוונטי אשר עורך הדין יפנה אליו וסומך עליו.

לכן, חשוב לחזור ולהדגיש את הצורך לשכור שירותיו של עו"ד פלילי המתמקצע בתחום זה של החוק למניעת העסקת עברייני מין , אשר ידע להפנות את הלקוח , מבקש הפטור, לגורם טיפולי מתאים שיסייע בהכנתו.

כאשר אדם מבקש להיות מועסק בו מבקשים אישור מהמשטרה על היעדר עבר פלילי עליו להמציא זאת. במקרים בהם האדם אכן הורשע במעשים פליליים לרבות עבירות מיניות, למרות הפגיעה בחופש העיסוק שלך אשר נלקחת בחשבון, עדיין קובע החוק כי יש לתת עדיפות לקטינים ולחסרי הישע.

אין מה להתייאש, ניתן לטפל בבעיה באמצעות בעלי המקצוע המתאימים המנוסים.

השירות שמשרדנו מציע למורשע בעבירת מין

משרד עורכת דין דנה שביט מתמחה בטיפול בעבירות מסוג אלו ויטפל בכל בקשה או בעיה במהירות האפשרית. משרדנו יכין בקשה מפורטת שתתייחס לעבירה עצמה, לשנה בה נעברה העבירה, לשינויים בחייו של האדם ברבות השנים, להליכים טיפוליים שעבר המורשע בעבירת המין ולפגיעה שתהיה בו אם הוועדה לא תפטור אותו מהאיסור להעסיקו.

משרדנו יכין את מבקש הפטור לקראת מבדקי המסוכנות המינית הנשקפת ממנו.

משרדנו יפנה את מבקש הפטור לבעל מקצוע מתחום הטיפול, שהנו בעל ניסיון במבדקים מהסוג הנ"ל כדי להכינו ברמה מקצועית להערכת המסוכנות שתיערך לו מטעם הוועדה, ובכך אף לגרום להפחתת מתח וחרדה טבעיים הנובעים מכל התהליך.

חשוב לציין כי כל דבר הכרוך באישורים מהמשטרה לרבות אישור עבודה, טופס היעדר עבירות מיניות ואישור על היעדר עבר פלילי הנו תהליך אשר יש לבצעו בצורה מקצועית ונכונה.

כאן נכנס משרדנו לתמונה ונותן מענה מהיר ומקצועי לכל תחום.

משרדנו ישמח לסייע לך להמשיך בחייך ללא תקלות!!!

לכל שאלה אנא התקשרו 04-6082252

בהצלחה!