תפריט ניווט מהיר
משרד עו"ד ונוטריון בחיפה - דנה שביט
אשמח לעזור בכל שאלה

בקשת חנינה מנשיא המדינה

רובנו מכירים את נושא החנינה ממקרים תקשורתיים. אבל אדם שהורשע בפלילים יכול לבקש חנינה מנשיא המדינה מיד לאחר שההרשעה חלוטה (כלומר תמו האפשרויות או המועדים להגשת ערעור), ועד סוף חייו גם אחרי שסיים לרצות את עונשו.
משמעותה של החנינה במקרה כזה – ביטול הרישום הפלילי כנגד אותו אדם.

חנינה מהנשיא

מחיקת רישום פלילי – שאלות ותשובות

בקשת חנינה הינה פנייה לנשיא המדינה למחיקת רישום פלילי או הקלה בעונש, בין היתר.

התשובה היא לא. חנינה מוגשת לנשיא רק ביחס לרישום פלילי, כלומר בתיק נגד אדם שנדון בבית המשפט (הוגש כתב אישום), נקבעה אשמתו ולאחר מכן הוטל עליו עונש. בהתקיים שלושת התנאים האלו, ניתן להגיש בקשת חנינה.

התשובה חיובית. האם זה מומלץ? פחות. עורך דין פלילי מומחה בתחום החנינות ידע להעריך את סיכויי הבקשה, ידע לכוון את הלקוח למסמכים הדרושים להצגה, וכן לנסיבות והנימוקים שצריך לפרט כדי להעלות את אחוזי ההצלחה לקבלת החנינה. בכל תחום סיוע של בבעל מקצוע מנוסה ומקצועי משפר את התוצאות, קל וחומר בתחום רגיש זה.

לוח הזמנים היום ארוך. סדר הגודל הוא של כשנה עד לקבלת תשובה, לעיתים אף יותר מכך.

לא כל מקרה שמוגדר על ידי אדם כחירום ייחשב כך גם בבית הנשיא.

מקרה שהיה במשרדי: סטודנט למד בחו"ל ובשלב כלשהו נדרש להציג פלט רישום פלילי נקי לשם הארכת אישור השהייה באותה מדינה.
הסטודנט פנה למשרדי ומיידית הגשתי בקשת חנינה דחופה ביותר. לשמחתי הרבה הסכימו איתי בבית הנשיא כי מדובר במצב חירום ופעלו במשנה מרץ למתן תשובה מהירה. לשמחתנו הרבה עוד יותר, התשובה לבקשת החנינה שהגשנו הייתה חיובית.

בקשת חנינה מהנשיא מוגשת כשאנו ניצבים בפני שינוי כלשהו בחיינו או בפני דרישה מקצועית. וכאמור, במצב כזה רצוי שהבקשה תוכן על ידי עורך דין פלילי בעל ניסיון בתחום.