תפריט ניווט מהיר
משרד עו"ד ונוטריון בחיפה - דנה שביט
אשמח לעזור בכל שאלה

מחיקת רישום פלילי

תוכן עניינים

על מנת לבטל רישום משטרתי יש להבין תחילה מהו רישום כזה ומה חשיבותו. רישום משטרתי מתבצע כשנפתח תיק במשטרה נגד אדם בגין חשד לביצוע עבירה פלילית כלשהי. רישום משטרתי כולל ,בין היתר, רישום תיקי משטרה סגורים ותיקי משטרה המצויים בהליכי חקירה.

מחיקת רישום פלילי משטרת ישראל

מחיקת רישום משטרתי

במידה ותיק החקירה המשטרתי נסגר בעילה של "אין עניין לציבור" או "חוסר ראיות" ( כלומר לא הוגש כתב אישום לבית משפט).

יישאר התיק בגדר רישום משטרתי בלבד, כך גם לגבי תיק משטרה שהוגש בגינו כתב אישום , אף זאת רק עד שתתקבל החלטת בית המשפט בגינו.

  • אם בית המשפט ירשיע את הנאשם – רישום התיק יעבור לקטגוריה המכונה רישום פלילי.
  • אם בית המשפט יזכה את הנאשם – רישום התיק יבוטל לחלוטין מפלט המרשם הפלילי של המשטרה.

חשוב לזכור כי רישום משטרתי כולל בין היתר, את התיקים שנפתחו כנגד האדם וטרם התקבלה חלטת בית המשפט בעניינם וכן תיקים שנסגרו במשטרה בעילה של "אין עניין לציבור" או "חוסר ראיות" (כלומר תיקים שלא הוגש בגינם כתב אישום לבית המשפט) , ואילו רישום פלילי מתייחס לתיקים שנדונו בבית המשפט ובית המשפט קבע כי האדם ביצע את העבירה שיוחסה לו בכתב האישום.

עילות סגירת תיק במשטרה – מחיקה וביטול של רישום משטרתי

תיק משטרה יכול להיסגר ללא הגשת כתב אישום לבית משפט, באחת משלוש העילות הבאות : "אין אשמה", "אין עניין לציבור", "חוסר ראיות".

במצב הראשון של חוסר אשמה, מבוטל התיק לחלוטין, ולא יישאר לו זכר בתיעוד המשטרה. במצב השני והשלישי נשאר תיעוד לכך בפלט המרשם המשטרתי, אך לא ברישום הפלילי.

ביטול רישום משטרתי, הכיצד?

ישנן 2 אפשרויות לביטול רישום משטרתי:

  1. הגשת ערר על עילת סגירת התיק תוך 30 ימים מרגע קבלת ההודעה על סגירת תיק המשטרה (ניתן לקבל אורכה של 15 ימים בכפוף להגשת בקשה ). אין להגיש ערר ללא צילום חומר החקירה בתיק. המלצתי היא להימנע משליחת מכתב ליחידת החקירות עם "עודף" מילים שעשוי לפגוע בכם ואולי אף להשלים פעולות חקירה בתיק … התייעצו עם עורך דין פלילי מנוסה , שכרו את שירותיו, שיצלם את התיק , שידבר אתכם על התיק, שיבקש מכם מסמכים כאלה ואחרים במידת הצורך , שיגיש ערר מקצועי על עילת סגירת התיק וידאג להיות בקשר עם המשטרה/תביעה עד לקבלת תוצאות הערר.
  2. אופציה נוספת הנה הגשת בקשה לביטול הרישום המשטרתי למשטרת ישראל. בקשה מסוג זה ניתן להגיש רק בחלוף מספר שנים.
    בעבירה מסוג עוון (עבירה שהעונש בחוק הנו עד 3 שנות מאסר), ניתן להגיש בקשה בחלוף 5 שנים מרגע פתיחת התיק.

בחלוף 7 שנים, התיק יתבטל אוטומטית, גם אם לא הגשתם בקשה לביטול הרישום המשטרתי. (בהנחה שמדובר בתיק אחד בעבירה מסוג עוון).

בעבירה מסוג פשע (העונש הקבוע בחוק לעבירת פשע הנו מעל 3 שנות מאסר) ניתן להגיש בקשה לביטול הרישום המשטרתי בחלוף 7 שנים מרגע פתיחת תיק החקירה.

ביחס לקטינים:

תיק משטרה בגין ביצוע עבירה מסוג עוון – בחלוף 3 שנים מיום ביצוע העבירה הנטענת.

תיק משטרה בגין ביצוע עבירה מסוג פשע – בחלוף 5 שנים מיום ביצוע העבירה הנטענת.

המונח מחיקת רישום משטרתי פלילי מתייחס רק לרישומים פליליים במשטרת ישראל, ולא לתיקי משטרה סגורים. שתי הדרכים לביטול רישום משטרתי הן על ידי הגשת ערר ליחידת המשטרה החוקרת אודות עילת הסגירה במטרה לשנותה לחוסר אשמה, או על ידי הגשת בקשה למטה הארצי של המשטרה לביטול תיק משטרה סגור לאחר שחלפו מספר שנים מיום פתיחת התיק.

הדרך הנכונה להתנהל מול המשטרה ומול החוק היא להסתייע בשירותיו של עורך דין פלילי המתמחה במחיקת תיקים משטרתיים. התקשרו עכשיו אל עו"ד דנה שביט תזכו ליחס מקצועי, אדיב ומיידי: 052-649-8282

משרדנו מתמחה בהגשת בקשות למחיקת (ביטול) רישום משטרתי, לקבלת ייעוץ השאירו פרטים

מידע על ביטול רישום משטרתי

אנשים רבים מעוכבים בחייהם בגלל רישום משטרתי כלשהו. אין מדובר בדרך כל בעבריינים, כי אם באנשים נורמטיביים ששמם הוכתם. ביטול רישום משטרתי הוא הכרחי עבורם. כדי לנהל את ההליך שבסופו ניתן יהיה לנקות את נתוניכם במשטרה – מומלץ להיעזר בעורכת הדין הפלילית, דנה שביט, קצינת משטרה לשעבר שיודעת את החוקים ונהלי המשטרה וכיצד להשתמש בהם, כדי להגיע לתוצאות הטובות ביותר מבחינתכם. עו"ד פלילי המתמחה בתחום ביטול רישום משטרתי ימנע בזבוז זמן יקר מבחינתכם.

מה צריך לדעת על ביטול רישום משטרתי?

  • יש 2 מסלולים לביטול רישום משטרתי. מסלול ראשון הנו ערר על עילת סגירת תיק המשטרה. במילים אחרות, שינוי עילת סגירת תיק המשטרה מחוסר ראיות או עניין לציבור לחוסר אשמה (זו דרך המלך). מסלול שני מחייב עמידה בקריטריון של חלוף הזמן מרגע פתיחת התיק.
  • ישנם קריטריונים לביטול רישום משטרתי במסלול השני,. בקשה במסגרת הליך זה מחייבת עבודה נכונה של עורך דין פלילי שמתמצא בכך ויודע מתי יש להגיש את הבקשה כדי להביא לביטול זה.
  • רישום משטרתי נגרם מפתיחה של תיק משטרה נגד אנשים שנחשדים בביצוע עבירה פלילית כלשהי, לאחר מכן התיק נסגר בעילה של חוסר ראיות או חוסר עניין ציבורי.
  • תיק משטרה שנסגר בעילה של חוסר עניין לציבור או חוסר ראיות, גורר בעקבותיו רישום משטרתי
  • לא יישאר רישום משטרתי רק כאשר התיק נסגר בעילה של חוסר אשמה.
  • תיק חקירה שהוגש בגינו כתב אישום לבית משפט, ונקבע כי האדם ביצע את העבירה או הורשע, ייחשב רישום פלילי ויעבור למאגר המידע של בתי המשפט. זיכוי הנאשם יבטל לחלוטין את הרישום מהמרשם הפלילי של המשטרה.
  • ישנה חשיבות לטפל מהיר ככל האפשר ברישום משטרתי ובמידת האפשר ברישום פלילי . חשוב שתדעו כי אמנם אין זה חוקי להעביר מידע מהמרשם הפלילי לגופים פרטיים, אבל יש גופים רשמיים המנויים בחוק המרשם הפלילי ותקנת השבים, שכן יכולים לדרוש את המידע הזה ובכך למנוע מכם קבלה לעבודה אצלם.

להיעזר בעורכת דין פלילית

התוצאה הטובה ביותר בכל בקשת ביטול רישום משטרתי מתקבלת כאשר עורכת דין פלילית, מנוסה ומקצועית, מטפלת בכך. עו"ד דנה שביט, שהייתה קצינת משטרה, יודעת בדיוק כיצד לנהל הליך כזה, מהן זכויותיכם וכיצד יש לפעול כדי להבטיח את התוצאה הטובה ביותר מבחינתכם – אם אתם עומדים, בין היתר, בתנאי החוק לביטול הרישום. אתם מוזמנים להתייעץ עם עו"ד דנה שביט.

קצת על הליך מחיקת רישום משטרתי

עו"ד דנה שביט, מכירה את המשטרה מבפנים, עוד מימיה כקצינה. עו"ד דנה שביט יודעת כמה נזק רישום משטרתי גורם לאנשים. על כן היא אף יודעת עד כמה זה קריטי לטפל בכך ולפעול לצורך מחיקת רישום משטרתי. לצד סיוע בתחום זה, עו"ד דנה שביט תסייע לכם אף במקרים נוספים כדוגמת טיפול במגוון סוגי עבירות, מחיקת רישום פלילי, סגירת תיקי משטרה וכן הלאה – תוך מענה מהיר, מקצועי, יעיל ואישי.

מה חשוב לדעת על מחיקת רישום משטרתי?

  • רישום משטרתי אינו רישום פלילי. זה רישום במאגר המשטרה שמציין כי ייתכן וביצעתם עבירה. הרישום יתבצע גם אם לא הוגש נגדכם כתב האישום.
  • הרישום כולל סגירת תיק בגלל חוסר עניין לציבור או חוסר ראיות, כפי ששומעים רבות בתקשורת. רישום משטרתי עשויי להישאר ללא הגבלת זמן ,בפלט המשטרה שלכם.
  • כדי לבטל רישום משטרתי חובה לעבוד עם עורך דין מנוסה בתחום. משום שרק בעל מקצוע מנוסה יודע באיזה מסלול לפעול כדי להביא לביטול הרישום המשטרתי.
  • יש קריטריונים שונים לביטול רישום משטרתי ויש שני מסלולים לכך. לעיתים מסלול אחד חסום, בשל נתון כזה או אחר, ואז יש לפעול במסלול אחר. ביצוע פעולה במסלול הלא נכון, תגרום לבזבוז זמן מיותר ולקבלת תשובה שלילית. לכן מומלץ לקבל ייעוץ בנושא זה אצל עורך דין פלילי.

היעזרו בייעוץ משפטי רלוונטי

לא נעים לדעת או לגלות שיש נגדכם רישום משטרתי, גם אם ברור לכם שאינכם אשמים. כדי לנהל את התיק וכדי לפעול באופן המיטבי לביטול רישום משטרתי, יש לפנות לעורך דין פלילי המנוסה בתחום.

עו"ד דנה שביט הייתה קצינת משטרה, והיא בעלת וותק של כעשרים שנים. הניסון הרב של עו"ד שביט, יש בו כדי לעזור לכם במשימה של מחיקת רישום פלילי. אין ספק, מענה מקצועי ומרשים זה יוביל במדויק לכדי התוצאה הרצויה.

מחיקת הרישום הפלילי

מחיקת הרישום הפלילי

מחיקת רישום פלילי הינה פעולה שמחייבת עזרת עורך דין פלילי מנוסה. רבים רוצים למחוק רישום זה, והסיבה העיקרית לכך היא על מנת להתקבל למקום עבודה מסוים. מקומות עבודה רבים כיום דורשים מהמועמד תעודת יושר מהמשטרה. כאשר יש לאדם רישום פלילי כלשהו, לא יוכל לקבל את התעודה, המעידה, למעשה, על היעדרו של ביצוע עבירה והדבר יכול להשפיע באופן משמעותי על קבלתו למקום העבודה הרצוי.

הדרך לעשות זאת הינה באמצעות עו"ד מוסמך ומומחה בלבד!

מה ההבדל בין רישום פלילי ומרשם פלילי?

מרשם פלילי הם נתונים של המשטרה בנוגע לכל תיקיו של אדם מסוים במשטרה. מרשם פלילי מכיל את כל התיקים הפליליים של אדם בין אם נדונו בבית משפט, תיקים פתוחים בהווה שנמצאים בהליכי חקירה, תיקים שנסגרו וכאלו שנמחקו בגלל התיישנות או חוסר אשמה. המרשם הפלילי, הלכה למעשה, כוללת בתוכה, הן את הרישום הפלילי והן את המרשם המשטרתי של אותו אדם.

רישום פלילי במשטרה מתייחס אך ורק לתיקים פליליים שהוגשו בגינם כתבי אישום בבית המשפט, ונקבע כי האדם אשם וביצע את העבירה המיוחסת לו.

כיצד מתבצעת מחיקת רישום פלילי?

נשיא המדינה המכהן רשאי מתוקף תפקידו להעניק חנינות במקרה שבו אדם מבקש להביא למחיקת רישומו. אין באפשרות האדם להגיש בקשה לחנינה למשטרה כי לא בסמכותה לטפל בבקשות אלה כלל.

מחיקת רישום פלילי לקטין

כאשר ישנו תיק חקירה כנגד קטין ישנן כמה דרכים בהן הוא יכול להסגר

  1. התיק נסגר כתיק אי תביעה קטין.
  2. התיק נסגר כתיק חקירה פ"א.
  3. התיק מועבר אל גורמי התביעה והם מחליטים האם להגיש כנגדו כתב אישום.
    חשוב להדגיש כי במקרה שבו תיק חקירה נסגר מחוסר בראיות או מחוסר עניין לציבור עדיין יהיה רישום של התיק הסגור במרשם הפלילי.

ניתן להביא למחיקת רישום פלילי של קטין או בגיר בהתחשב בדרך בו התיק הסתיים. כלומר, האם הייתה או לא הייתה הרשעה בתיק ובהתחשב בעונש אשר הוטל על הנאשם.

בכל הקשור בקטינים, הרי שאם היה הליך משפטי נגדו וההליך הסתיים בהרשעתו תימחק ההרשעה בסיומה של תקופת ההתיישנות יחדיו עם תקופת המחיקה.

ביטול רישום פלילי עם עורכת דין דנה שביט

משרד עורכי הדין דנה שביט מתמחה בביטול ובמחיקת רישום פלילי עבור לקוחותיו המרוצים.

לייעוץ ותיאום פגישה התקשרו אלינו ותזכו ליחס מקצועי ואדיב: טלפון נייד עורכת דין דנה שביט 052-649-8282

משרדנו נמצא בחיפה והוא מהמובילים והמקצועיים בתחום של מחיקת רישום פלילי. התקשרו אלינו 04-6082252

עו"ד למחיקת רישום פלילי

הרישום הפלילי מפריע לכם לעלות על מסלול חיים חדש, כדאי לטפל בו. אם אתם רוצים לסייע לעצמכם, ואינכם מעוניינים שרישום זה יפריע לכם, עליכם לפעול לצורך מחיקת רישום פלילי. עו"ד דנה שביט בעלת ניסיון רב ביותר בתחום זה. עו"ד דנה שביט הייתה בעברה קצינת משטרה, יש לה וותק של כ-20 שנים, היא מתמחה בנושאים אלה. היא יודעת בדיוק עד כמה חשוב להבטיח פלט מרשם פלילי נקי מכל רישום. מעבר לכך, עו"ד דנה שביט תסייע לכם במגוון תחומים נוספים כדוגמת סגירת תיקי משטרה, סיוע בעת קבלת רישיונות לנשיאת נשק, ייצוג נפגעי עבירה וכן הלאה.

למה להיעזר בעורך דין פלילי בשביל מחיקת רישום פלילי?

  • כדי לדעת את החוק בכל הנוגע לרישום פלילי על כל סעיפיו, היעזרו בעורכי דין פליליים, מקצועיים ומנוסים, שיכולים לבחון את המקרה שלכם ולהמליץ על המהלך המשפטי הנכון הבא. למחיקת רישום פלילי יש קריטריונים, יש תקופת התיישנות, יש תקופת מחיקה, ויש צורך כי בעל מקצוע מנוסה יעריך את סיכויי הבקשה שלכם ויפעל באופן המקצועי ביותר, כדי לנסות להבטיח את מחיקת הרישום הפלילי.
  • מי ששירתה במשטרה כקצינה וצברה ניסיון כסניגורית פלילית, יודעת בדיוק מה לומר, למי לומר וכיצד להשתמש בנתונים שלכם לטובתכם.
  • עו"ד דנה שביט הינה בעלת תפיסה אנושית, שרואה בכם לא רק לקוחות אלא בני אדם שיש להם זכויות, רצונות וצרכים, והיא עושה שימוש בניסיונה הרב למענכם.

הבטיחו לעצמכם ייצוג מקצועי איכותי ומנוסה

כל מי שנזקק לשירותי עורכי דין פליליים, יודע שהחשיבות של תקשורת נכונה משמעותית לא פחות מהמקצועיות שלהם. כשעו"ד דנה שביט עובדת למענכם, בין היתר, על מחיקת הרישום הפלילי, היא רואה לנגד עיניה את הצורך שלכם לחזור למסלול חיים תקין. בכל פעולה שלה, היא שמה לנגד עיניה את לקוחותיה, ופועלת למענם ללא לאות. לצד סיוע בתחום זה, ניתן יהיה לקבל ייעוץ, ליווי וטיפול מקצועי בתחומים משפטיים נוספים. צוות המשרד ישמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה.

הליך ביטול רישום פלילי

בשנים האחרונות רבים יותר מגלים מודעות לבעיה שנקראת מאגרי המידע של משטרת ישראל.

זה קורה גם לטובים ביותר שצריכים ביטול רישום פלילי (שנוצר עקב היתקלות כלשהי עם החוק מבלי שידעו עד כמה זה ישפיע על החיים שלהם). עו"ד דנה שביט מציעה ניסיון רב וידע שחיוני לכל מי שעוסק בביטול רישום משטרתי ומחיקת רישום פלילי.

עו"ד דנה שביט פועלת בנמרצות ובאחריות מקצועית להחזיר את החיים של לקוחותיה למסלולם ולעזור להם לפתוח דף חדש מבלי שטעויות עבר ירדפו אותם.

מה חשוב לדעת על ביטול רישום פלילי?

  • לכל רישום פלילי (תיק שאדם נשפט בגינו בבית משפט) , יש תקופת התיישנות ולאחריה תקופת מחיקה , אשר בסופה, הרישום הפלילי נמחק מהמאגר. עם זאת, הדבר מצוין בתעודת היושר שלכם וזה אינו נמחק משם.
  • משמעות מחיקת רישום פלילי, היא צמצום משמעותי ביותר של הגופים במדינה, הרשאים להיחשף למידע. לרוב המכריע של האנשים, מחיקת הרישום הפלילי ,פותרת את הבעיה לחלוטין.
  • יש רק כמה גופים רשמיים במדינה, בעיקר ביטחוניים, שרשאים לקבל את המידע בדבר הרישום הפלילי שעל שמכם . עם זאת, למרבה הצער, ובניגוד לחוק, מעסיקים מבקשים מכם את המידע , ואתם בחוסר ברירה מעבירים להם את הנתונים. מצב זה מאיים על רבים. נוכח המצב הזה, רצוי להיות ערניים ומודעים לתקופת ההתיישנות והמחיקה.
  • תעודת היושר היא למעשה פלט משטרה שבו מצוין כל רישום פלילי שיש לכם. טיפול של עו"ד פלילי, מקצועי ומנוסה, בתחום מחיקת רישום פלילי, עשוי להביא למחיקת הרישום הפלילי.
  • תעודת יושר אינה אמורה לשמש תנאי לקבלה לעבודה ולמעשה זה לא חוקי לדרוש אותה בעבודה. רק אם יש לגוף שבו אתם מועסקים זכות לקבל מידע זה מהמאגר המשטרתי, הם יכולים לפנות בעצמם למשטרה ולבקש את המידע .
  • חנינה מהנשיא למעשה מוחקת כל רישום פלילי , אך כפי שצוין לעיל, הרישום יישאר במחשב המשטרה ויישאר חסוי , למעט בפני הגופים הבודדים במדינה שרשאים להיחשף למידע..

להתחיל דף חדש בחיים

אנשים מוטרדים, ובצדק מהמידע שמסתובב במאגרי המידע המשטרתיים. לכן מומלץ לעשות הכול כדי להגן על עצמכם. מחיקת רישום פלילי אפשרית בכפוף לקריטריונים.

עו"ד דנה שביט, תשמח לעזור לכם לפתוח דף חדש בחייכם, כפי שעזרה להרבה מאוד אנשים.

אין סיבה לחיות בחשש ולעכב את ההתקדמות שלכם, כאשר ניתן להימנע מכך.

כאשר מכירים את החוק, את התקנות והנהלים, הדבר מנוצל לטובתכם, ואת זה עו"ד דנה שביט יודעת לעשות היטב.

להתחיל דף חדש בחיים

א. רכישת בולי הכנסה בסך 30 ₪ בדואר.

ב. הגעה לתחנת המשטרה, לרשם התחנה , ומבקשים ממנו פלט מרשם פלילי .

ג. מעבירים את הפלט לעיונו של עו"ד פלילי, המתמחה במחיקת רישום פלילי, לבדיקת סיכויי הבקשה.

ד. לאחר קבלת תשובה חיובית בנוגע לסיכויי הבקשה, מעו"ד פלילי, המתמחה בנושא של מחיקת רישום פלילי, מתחילים באיסוף מסמכים, ישיבות עם הלקוח, הכנת הטיעונים המשפטיים הרלוונטיים והגשת הבקשה.

מחיקת רישום פלילי על ידי משרד עו"ד דנה שביט

אין ספק שרישום פלילי פוגע בעתידו ובשמו הטוב של אדם, באם קיים לחובתו רישום כזה. הדבר עלול למנוע ממנו להתקבל למקומות עבודה מסוימים, לחבל בשירותו הצבאי, ועוד. גם אם מדובר ברישום פלילי של עבירה זניחה, הדבר יכול להעיב על עתידו של האדם ולצוץ בנסיבות שונות לאורך שנות חייו. מומלץ מאוד לא להגיע לנקודה בה תקבלו סירוב בשל הרישום הפלילי, לכן באם הנכם יודעים כי קיים לחובתכם רישום פלילי, פנו לייעוץ אל עורך דין המתמחה בתחום הפלילי שיסייע לכם בתהליך מחיקת רישום פלילי. לעיתים מבקשים מאתנו תעודת יושר, במידה ויש לכם רישום פלילי, הדבר יופיע בפלט אותו תוציאו מכל תחנת משטרה. הגשת בקשה למחיקת רישום פלילי היא לא עניין של מה בכך. נכון שכל אדם יכול להגיש את הבקשה בעצמו, אך מומלץ לבצע זאת בסיוע של עורך דין המכיר היטב את הנושא וידע באילו טיעונים יש לנמק בקשה חשובה זו. עו"ד דנה שביט, היא עורכת דין פלילית עם 20 שנות וותק שתחת ידיה עברו תיקים רבים בנושא מחיקת רישום פלילי.

מחיקת רישום פלילי – כיצד זה מתנהל

תקופת ההתיישנות ברישום הפלילי, משתנה ממקרה אחד לשני ותלויה בסוג העונש שהוטל על האדם (הנאשם) . התקופות שונות גם ביחס לקטינים מגיל מסויים. בחלק מהן מדובר בתקופות ארוכות, וחשוב להבין ולדעת כי ישנה אפשרות להגיש בקשה לנשיא המדינה, על מנת למחוק רישום. לעבירות ביטחוניות, עבירות שהעונש שלהן מוות ועבירות פקודת הסודות הרשמיים, אין אפשרות לבצע מחיקת רישום פלילי. את הבקשה יש להגיש כשהיא מנוסחת בשפה בהירה, משפטית ועניינית. יש לבסס אותה על הנסיבות בהן בוצעה העבירה, הזמן שעבר מזמן ביצועה והנסיבות והנימוקים שעליהם מתבססת הבקשה. ישנה חשיבות רבה לפירוט הנימוקים לבקשה ועל זה יקום או ייפול דבר. לכן מומלץ לפנות למחיקת רישום פלילי רק באמצעות עורך דין פלילי מומחה המנוסה בטיפול בנושאים מסוג זה.

חשיבות הצד המקצועי

מחיקת רישום פלילי על ידי נשיא המדינה מתבצעת במקרים חריגים בלבד בהן הנסיבות יוצאות דופן וייחודיות, לכן מי שלא מנוסה בטיפול בנושא זה לא ידע מה כוללות אותן נסיבות. מרבית הבקשות המוגשות באופן עצמי ללא טיפול עורך דין, הן חסרות סיכוי ונענות בשלילה. לכן פנו עוד היום לפגישת ייעוץ במשרדה של עו"ד דנה שביט, העוסקת בתחום הפלילי למעלה מ 20 שנה.

ביטול רישום משטרתי על ידי עורך דין פלילי

רבים נוטים להתבלבל ולחשוב כי רישום פלילי ורישום משטרתי, זהו אותו רישום. מדובר בטעות נפוצה, אך יש הבדל גדול בין הרישום הפלילי לרישום המשטרתי, המשותף לשניהם שהם מנוהלים על ידי משטרת ישראל. הרישום המשטרתי כולל תיעוד של כל חקירות המשטרה, גם חקירות שהובילו לכתב אישום וגם חקירות שלא הובילו לכתב אישום. למרות שההשלכות של רישום משטרתי קלות יותר מהרישום הפלילי, רישום זה יכול לגרום לעוגמת נפש רבה במקרים שונים לדוגמת תפקיד בגוף מסוים, בקשה לרישיון נשק ועוד. מחיקת רישום משטרתי היא דבר שחובה לבצעו, מאחר ואין לדעת מתי תיתקלו בו והדבר יהיה בעוכריכם. מחיקת רישום זה, מומלץ לבצע בסיוע של עו"ד פלילי המנוסה בתחום, פנו אל משרד עו"ד דנה שביט, עם מעל ל 20 שנות ניסיון בתחום הפלילי.

חשיבות מחיקת רישום משטרתי

ישנה חשיבות רבה לכל נושא מחיקת רישום משטרתי. חשוב להבין כי בניגוד לרישום פלילי אשר נוצר כתוצאה מעבר פלילי, הרישום המשטרתי הפנימי עלול להיות מתועד לגבי כל אדם שנחקר, נעצר או התבקש להתייצב בתחנת משטרה. דבר זה מוביל לא פעם לסיטואציה בה אדם נורמטיבי גילה לתדהמתו הרבה כי הוא בעל רישום משטרתי לדוגמא, בשל חקירה בסכסוך שכנים. ההשלכות של רישום משטרתי עלולות להיות מרחיקות לכת ולא פעם אנשים מגיעים למצב כי אינם מתקבלים לעבודה נחשקת בשל רישום זה. על מנת למנוע עוגמת נפש, מומלץ מאוד לבדוק באם יש לכם רישום משטרתי, ואם אכן הדבר נכון, יש לפעול מידית למחיקת הרישום. עו"ד פלילי יוכל לסייע בידכם בכל הנוגע לנושא זה.

כיצד נמחק רישום משטרתי?

מחיקת רישום משטרתי יכולה להתבצע בנסיבת שינוי עילה ליחידה שחקרה את התיק או בקשה לביטול הרישום ,למטה הארצי של משטרת ישראל בחלוף תקופות מסוימות (5 שנים בעבירה מסוג עוון ו-7 שנים בעבירה מסוג פשע).

ניתן לבקש לשנות את העילה לחוסר אשמה, שזו עילה שבגינה אין רישום משטרתי. עו"ד פלילי יוכל לטעון לסיבת חלוף זמן, ולכן מומלץ מאוד לפנות לייעוץ אצל עו"ד פלילי מנוסה כדוגמת עו"ד דנה שביט, קצינת משטרה מוערכת ותובעת פלילית לשעבר, המנוסה בניהול תיקים מסוג זה.

ביטול רישום משטרתי על ידי עו"ד דנה שביט

חלקנו נקלענו למצב בו היינו מעורבים במקרים בגינם נחקרנו בחשד לעבירה פלילית. בחלק מהמקרים התיק נסגר מסיבות שונות, לעיתים מחוסר אשמה, לעיתים בשל ראיות לא מספקות, או מתוך התיישנות, האם זה אומר שאין לנו כל רישום במידה והתיק נסגר? לא בטוח. בחלק גדול מהמקרים יש רישום משטרתי. רבים לא יודעים שיש לבדוק אפשרות לקבלת ביטול רישום משטרתי. במשטרת ישראל מנוהלים שני מאגרי מידע ובתוכם מידע הנוגע להליכים פליליים: רישום משטרתי, ורישום פלילי. בתוך הרישום המשטרתי ישנם רישומים פנימיים של עבודת המשטרה על חקירות שונות, חלקם על תיקים פתוחים וחלקם על תיקי חקירה שנסגרו מסיבות שונות ביניהן, מסיבת חוסר עניין לציבור, חוסר ראיות, סגירה בשל הסדר מותנה ועוד. ברישום הפלילי קיימים רישומים שונים אודות תיקים בהם יש הרשעה, עונשים שהוטלו על ידי בתי המשפט, אי הרשעה, צווים בדבר הפסקת הליכים, החלטות שונות לגבי קטינים ועוד. למידע נוסף ובדיקת הסטטוס שלך, פנו אל עו"ד דנה שביט, בעלת ותק של כעשרים שנים, קצינת משטרה ותובעת פלילית לשעבר.

חשיבות ביטול רישום משטרתי

מרבית האנשים חושבים שאם תיק החקירה נסגר, משמע לא קיים יותר תיעוד משטרתי, והם נדהמים לגלות שאכן ישנו רישום, זאת למשל , בין היתר, כשהם מגיעים לבקש רישיון לנשק למשל. לרישום המשטרתי יש השלכות רבות וחשובות ולכן יש לפעול לביצוע ביטול רישום משטרתי. המידע בכל הנוגע לתיקים סגורים, פרט לתיקים שנסגרו בשל חוסר אשמה פלילית ועבריין לא נודע, מתועד ברישום המשטרתי. לרישומים אלה השלכות, מאחר והמידע חשוף לעיניהם של גורמים ממלכתיים, כאשר בין הגורמים נמצאים משטרה צבאית, שירות המבחן, פרקליטות, שירות בתי הסוהר ועוד. עובדה זו יכולה לפגוע בתעסוקה, במיוחד אם ברצונכם להתקבל לתפקיד בטחוני או תפקיד רגיש. פעמים רבות רישום משטרתי מהווה סיבה לא להעניק או לחדש רישיון נשק לאדם שיש לו רישום מסוג זה.

פנו לביטול הרישום נגדכם

הגשת בקשה לביטול רישום משטרתי היא לא עניין של מה בכך. מומלץ לבצע זאת בעזרת עורך דין מומחה שטיפל בתיקים מסוג זה ומנוסה בתחום הפלילי. פנו אל עו"ד דנה שביט בעלת ותק של כעשרים שנים, קצינת משטרה ותובעת פלילית לשעבר. המשרד יעניק לכם שירות מקצועי בלתי מתפשר, אמינות ומחויבות עד לקבלת התוצאה המיטבית.

מחיקת רישום פלילי לצורך קבלה לתפקידים שונים

רישום פלילי במרבית מהמקרים מהווה אות קין על האדם לחובתו הוא נרשם. הרישום הפלילי מלווה את האדם לאורך שנות חייו, ועלול למנוע ממנו קבלה לתפקידים שונים, גיוס לצבא לתפקידים מסוימים, ואף מונע קבלת נשק. גם לאחר שתיק נסגר, וגם אם עברו שנים רבות מביצוע העבירה וההרשעה, הרישום הפלילי מעיב כענן שחור מעליכם. האם ניתן לבצע מחיקה של רישום פלילי? התשובה היא כן. ראשית יש לדעת כי חיילים העומדים בפני שחרור מהשירות הצבאי, יכולים להגיש בקשה לביטול הרישום, זאת באם הוא נעשה לפני שירותם בצבא. בנוסף יש תיקים שחל עליהם חוק התיישנות ועוד מספר סיבות. לאדם מן השורה לא מומלץ לטפל לבד בביטול רישום פלילי, מהסיבה כי יתכן ויענה בשלילה. פנו אל עורכת הדין דנה שביט, העוסקת בתחום הפלילי ומומחית בתחומה, שתסייע לכם בביטול הרישום הפלילי.

כיצד מתבצע הליך מחיקת רישום פלילי

כאשר אנו מעוניינים למחוק רישום פלילי, ראשית אנו חייבים לבקש ממשטרת ישראל פירוט של הרישום כפי שמופיע במחשבי משטרת ישראל. בגוף זה קיים מדור מידע פלילי, ופלט של הרישום הפלילי האישי שלכם, ניתן לבקש בכל תחנת משטרה. בכל מקרה של הרשעה, ישנה תקופת התיישנות מוגדרת וכן גם תקופת מחיקה. ההתיישנות בכל תיק, נקבעת על פי חוק המרשם הפלילי ונספרת מיום ההחלטה של בית המשפט בנוגע להרשעה. התקופה משתנה בהתאם לעבירה שנעברה ולעונש שהוטל בגינה. תקופת המחיקה נספרת 10 שנים מתום תקופת ההתיישנות של ההרשעה. לגבי עבירות שיש עליהן עונש מוות, אין חוק התיישנות. מומלץ לבצע ביטול רישום פלילי רק בסיוע של עו"ד. בסמכותו של ראש אגף חקירות ומודיעין וראש מדור מידע פלילי, לבטל את הרישום הפלילי.

הסתייעו בעו"ד פלילי מומחה

ישנם אנשים המגלים לתדהמתם כי למרות שלא הורשעו בפלילים מעולם, יש להם רישום פלילי משטרתי בגין חקירה במשטרה, ולמרות שהתיק נסגר מסיבות שונות, עדיין יש כתם ברישום הפלילי האדם. לכן מומלץ מאוד לפנות לקבלת ייעוץ של עורך דין פלילי מנוסה, לדוגמת משרדה של עורכת הדין דנה שביט, עם מעל 20 שנות ניסיון בתחום.

בקשה לביטול רישום פלילי

אדם אשר נפתחו כנגדו הליכים פליליים והוא הורשע בעקבותיהם, יתמודד עם רישום פלילי גם שנים ארוכות לאחר ביצוע העבירה ומימוש גזר הדין שבעקבותיה, בו הוא ריצה את עונשו בעקבות כך. ההתמודדות עם רישום פלילי היא איננה פשוטה, משום שהוא מהווה מכשול בקבלה ללימודים מסוימים ולמקומות עבודה הדורשים תעודת היושר המוכיחה כי לאדם אין רישום פלילי. על אף שרישום פלילי מבוטל באופן אוטומטי כעשור לאחר תקופת ההתיישנות בעקבות העבירה, ניתן גם בעזרתו של עורך דין להגיש בקשת ביטול רישום פלילי וחנינה מהנשיא. משרדה של עורכת הדין והנוטריון דנה שביט הינו משרד ותיק הפועל מזה 20 שנים בתחום הפלילי והתעבורתי. עורכת הדין דנה שביט פועלת בהצלחה מרובה בתיקים פליליים מאתגרים ומורכבים תשמח לעזור גם לכם להתמודד עם הליכים משפטיים מורכבים.

מדוע צריך עורך דין לשם ביטול רישום פלילי?

כאמור, ניתן להגיש בקשת ביטול רישום פלילי למשרד המשפטים ולנשיא המדינה, אשר יכולים להעניק חנינה ולבטל את הרישום הפלילי של אדם. עם זאת, מדובר בהליך מורכב אשר דורש הגשת בקשה מפורטת, הכוללת בתוכה מגוון פרמטרים כמו חומרת העבירה, גילו של מבצע העבירה ונסיבות העבירה, כמו גם פרמטרים נוספים. על אף שבסופו של יום מטרתו של הרישום הפלילי הוא בין היתר ליצור הרתעה מביצוע עבירות פליליות, ישנן נסיבות מקילות אשר יוכלו להתעלות על כך ולהביא לביטוח רישום פלילי. בגלל שמדובר בהליך הדורש הגשת בקשה מקצועית ומפורטת, ללא צל של ספק כדאי לבצע את ההליך בליוויו של עורך דין מומחה לסדר הדין הפלילי אשר כבר הגיש בקשות מעין אלו.

עורך דין פלילי שילחם למענך

כאשר מדובר בהשגת מטרות בהליכים פליליים, מדובר בלא פחות מדיני נפשות ואין להקל בכך ראש. משום כך, עורך הדין שייתן לכם ייעוץ, ליווי וייצוג משפטי צריך להיות אדם שיחתור ללא פשרות להשגת כל המטרות, על מנת להשיג את התוצאות הרצויות למען הלקוח. עורכת הדין דנה שביט הינה עורכת דין שכזו- היא פועלת מזה 20 שנים בתחום המשפט הפלילי ובתחום התעבורה. עורכת הדין שביט מקפידה על עבודה מסורה, יסודית ובלתי מתפשרת. הנכם מוזמנים לקבוע פגישה עם עורכת הדין דנה שביט כבר עכשיו ולקבל מענה ישיר ומהיר.

מחיקת רישום פלילי משטרת ישראל

כאשר לאדם יש רישום פלילי ‘, הדבר מהווה מכשול במהלך חייו.

רישום פלילי יקשה על האדם לחזור ולנהל את חייו כרגיל, משום שהרישום הפלילי מתועד על ידי משטרת ישראל. לשם כך יצטרך האדם לבקש מחיקת רישום פלילי בכדי להימנע ממכשולים מיותרים בדרכו ובכך לאפשר לו להמשיך ולנהל את חייו בצורה תקינה. חייו האישיים, המקצועיים ותחושת חוסר הערכה הינם חלק מהדברים אותם חווה אדם בעל רישום פלילי. על כן רצוי מאוד לפעול למען מחיקת רישום פלילי. משרדה של עורכת הדין דנה שביט הינו משרד הפועל למעלה מ- 20 שנים בתחום המשפט הפלילי ומומחה בהליכים אלו של מחיקת רישום פלילי.

מחיקת רישום פלילי

רישום פלילי והשלכותיו

את הרישום הפלילי מנהלת על פי חוק משטרת ישראל, ברישום ישנו פירוט ההרשעות וההחלטות בעניין הליכים פליליים שבוצעו כנגד אזרחי המדינה וכיצד הסתיימו הליכים אלו . זאת למען הסדר החברתי. אם כן, כיצד משפיע רישום פלילי, ומהן השלכותיו של רישום כזה? התשובות לפניכם:

  • כאשר לאדם יש רישום פלילי הוא מהווה השפעה ישירה שלילית על המשך חייו הן בחייו הפרטיים, והן בחייו המקצועיים והחברתיים
  • תיק פלילי בגינו אדם נדון בבית המשפט והורשע, יימחק בהתאם לחוק, רק בחלוף תקופות ההתיישנות והמחיקה, אך כאשר אדם רוצה למחוק את עברו הפלילי עוד טרם מועד ההתיישנות והמחיקה, ניתן לבצע זאת בעזרת עורך דין שיגיש בקשה לנשיא המדינה למחיקת רישום פלילי .
  • כל עוד לא ימחק רישומו הפלילי של האדם, הוא יתקשה להמשיך בחייו ובהם גם הוצאת ויזה כתייר לארה"ב למשל.
  • משום פרקי הזמן הארוכים בהם חלה התיישנות ומחיקה של תיק פלילי ,תפקידו של עורך הדין לזרז את התהליכים ולפעול כמיטב יכולתו משום שהרישום הנו כאות קלון המעיב על עתידו .

הליך מחיקת רישום פלילי

בכדי לבצע מחיקת רישום פלילי יש צורך בהגשת בקשת חנינה לנשיא המדינה המכהן באותה עת, ובה מבוקש לקצר את תקופת ההתיישנות והמחיקה או רק את תקופת המחיקה (במידה חלפה תקופת ההתיישנות).

בכדי לבצע הליך כזה, הדרך היעילה ביותר היא להגיש את בקשת החנינה לקיצור תקופת ההתיישנות ו/או המחיקה ובזה להביא למחיקת הרישום הפלילי של אדם. הדרך הנכונה , היעילה והמקצועית ביותר לעשות זאת היא באמצעות עורך דין פלילי הבקיא ומנוסה בהגשת בקשות מאין אלו. עורכת הדין דנה שביט הינה עורכת דין ותיקה הפועלת למעלה מ-20 שנים בתחום הפלילי, ובעברה הייתה קצינת משטרה ותובעת פלילית. בעלת ניסיון משפטי ומקצועי .שנות עבודתה במשטרת ישראל, תרמו להכרת נוהלי העבודה אשר משמשים בין השאר כלי עבודה. עו"ד דנה שביט פועלת במקצועיות תוך הקשבה לרצונות וצרכי הלקוח. פנו כבר עכשיו אל עורכת הדין דנה שביט לקבלת סיוע מהיר יעיל.