תפריט ניווט מהיר
משרד עו"ד ונוטריון בחיפה - דנה שביט
אשמח לעזור בכל שאלה

מהו רישום פלילי ואיך מוחקים אותו

משטרת ישראל מנהלת מאגר מידע הנקרא "מרשם פלילי". רישום פלילי במאגר זה ניתן למחיקה או לביטול לפי קריטריונים מסוימים. לכל הרשעה מוגדרת "תקופת התיישנות". לצד זו, ישנה גם "תקופת מחיקה" שאורכה 10 שנים נוספות. הרישום הפלילי ימחק בתום שתי תקופות אלה, אולם כל עוד הוא תלוי ועומד הא עשוי להיות לרועץ לאדם הנושא אותו עמו ולהכשילו מקצועית וחברתית. אי לכך, לא מן הנמנע כי אדם המבקש לטהר את שמו ולהימנע ממכשול מעין זה, יבקש לנקוט פעולות לביטול הרישום הפלילי. למידע נוסף פנו אל עורכת הדין דנה שביט.

עורך דין פלילי

עורך דין רישום פלילי – מתי ימחק הרישום?

תיק פלילי יכול להיסגר ע"י המשטרה בעילות שונות –היעדר אשמה, קרי, כאשר המעשים אינם מהווים עבירה פלילית; היעדר ראיות מספיקות, קרי, כאשר לא ניתן להגיש כתב אישום היות שכמות הראיות אינה מספיקה לצורך הרשעה; או בשל היעדר עניין לציבור, קרי, כאשר מכלול הנסיבות אינן מצדיקות הגשת כתב אישום והעמדה לדין בשל נסיבות העבירה ונסיבות החשוד. כנגד אדם שהתיק הפלילי בעניינו נסגר בעילה של היעדר אשמה לא יוגש כתב אישום והרישום ימחק לגמרי ממאגרי המשטרה, זאת להבדיל ממצב בו נסגר התיק הפלילי לפי אחת משתי העילות האחרות – חוסר ראיות או חוסר עניין לציבור – שהרי אז נותר רישום משטרתי במאגרי המשטרה, אשר יהא גלוי כלפי גורמים המנויים בחוק המרשם הפלילי, ועלול להותיר עבור אותו אדם כתם תדמיתי.

ביטול רישום פלילי ומשטרתי

עורך דין רישום פלילי יפנה בשמך אל הגורמים המוסמכים במשטרת ישראל במסגרת בקשה לביטול הרישום המשטרתי, באופן שבו עילת סגירת התיק תשונה ותוגדר כחוסר אשמה. ככל שהוחלט לא לסגור את התיק מחוסר אשמה, ניתן יהיה לערור על החלטה זו. משרדה של עורכת הדין דנה שביט עוסק, בין יתר השירותים שהוא מעניק ללקוחותיו במישור הפלילי, בטיפול ברישום פלילי ומגיש מדי יום עבור לקוחותיו בקשות לשינוי עילות סגירה, קיצור תקופות התיישנות ומחיקה שהן למעשה בקשות חנינה מהנשיא. ביטול הרישום המשטרתי מתבצע על ידי קצין חקירות או תובע מוסמך או פרקליט, או לאחר שזוכה הנאשם מהמיוחס לו ב כתב האישום.